Felanmälan

Felanmälan


Det är till Delagott du i första hand ska vända dig med dina frågor

Delagott har hand om den tekniska förvaltningen och den ekonomiska förvaltningen. Det innebär att de svarar på frågor om till exempel: med bl a kärvande dörrar, trasiga lampor i trapphus, avgifter, hyror, kontrakt m.m.


Använd webbformuläret, så slipper du sitta i telefonkö: https://www.delagott.se/felanmalan


Delagott via telefon måndag-fredag 08:30 – 16:00. 08-617 76 00


Journummer endast för brådskande ärenden, när vanliga telefonslussen är stängd: 08-55 11 0500


E-post går även bra, och då gäller adressen felanmalan@delagott.se


App Du kan även använda appen BoAppa för att göra en felanmälan. Den skickar då ett mail till styrelsen och till Delagott.


Om det gäller Hissarna ska du istället kontakta vårt servicebolag ITK AB

Journummer dygnet runt 08-564 350 10


Om det gäller störande grannar

Prata med dem i första hand. Om ni verkligen inte kommer överens kan du kontakta störningsjouren. Det kostar 3000kr per utryckning, så ring inte i onödan. Störningsjouren levereras av Securitas Jourmontör.


Telefonnummer dygnet runt 08- 657 77 33


Om det gäller något annat

Kontakta oss i styrelsen. Klicka här för kontaktformulär.